Czym się kierować w wyborze biura rachunkowego?

Jeśli zakładamy własną firmę i nie mamy pojęcia o księgowości, wtedy warto skorzystać z usług biura rachunkowego. Pomoże nam ono w comiesięcznych i rocznych rozliczeniach, prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz pozwoli na łatwiejszą komunikację z urzędami.

Jak jednak znaleźć biuro, do którego będziemy mieli zaufanie i które będzie wykonywało swoje usługi z zachowaniem najwyższej rzetelności? Warto najpierw popytać wśród znajomych, którzy również prowadzą działalność gospodarczą i mają większe od nas doświadczenie w tym zakresie. Można również szukać informacji w Internecie, pamiętając jednak, że część opinii może mieć charakter reklamowy, a więc nie zawsze obiektywny. Wart kierować się również tym, czy dane biuro długo działa na rynku i czy cieszy się popularnością wśród klientów, bo to również świadczy o jego rzetelności.

Gdy znajdziemy już odpowiadające nam biuro, przychodzi czas na ustalenie warunków współpracy. Standardowo powinniśmy spotykać się z księgowością raz w miesiącu, aby przekazać dokumenty, a także porozmawiać na temat wszelkich niejasnych dla nas kwestii. Oprócz tych spotkań przydaje się również bieżący kontakt z księgowymi (mailowy lub telefoniczny), który pozwala na szybkie uzyskiwanie odpowiedzi na pilne pytania.

Warto więc przed podpisaniem umowy z biurem księgowym szczegółowo określić nasze wymagania oraz ustalić satysfakcjonującą obie strony kwotę, jaką będziemy za nie płacić. Pozwoli nam to na oddanie księgowości w fachowe ręce, a my sami będziemy mogli zająć się właściwą działalnością naszej firmy.